TU-studente geselecteerd voor WK voetbal

Technische wiskundestudent Victoria Pelova (19) maakt deel uit van de selectie van het Nederlands vrouwenvoetbalteam dat zich voorbereidt op het WK in Frankrijk.

Victoria Pelova is profvoetballer bij ADO Den Haag en studeert technische wiskunde aan de TU Delft. (Foto: Sam Rentmeester)

Pelova is een van de 23 opgeroepen krachten in de woensdag 10 april door bondscoach Sarina Wiegman bekendgemaakte WK-selectie van de OranjeLeeuwinnen.

De aanvallende middenvelder, die uitkomt voor eredivisionist ADO Den Haag, miste de oefenperiode van afgelopen week, waarin Nederland twee interlands speelde. Oorzaak was een schouderblessure die ze als invaller opliep tijdens een wedstrijd voor de Algarve Cup, begin maart.

VictoriaPelova.jpg

Pelova komt uit voor ADO Den Haag. (Foto: Nienke van der Tak)

WK onder 20 jaar

Vorig jaar maakte Pelova al deel uit van de Oranjeselectie op het WK onder 20 jaar, dat ook in Frankrijk plaatsvond.

Uiterlijk 24 mei moet Wiegman de definitieve WK-selectie doorgeven aan de Fifa. Het evenement vindt plaats van 7 juni tot 7 juli. In de groepsfase treft Nederland Nieuw-Zeeland (11 juni), Kameroen (15 juni) en Canada (20 juni).

Vorig jaar sprak Delta Pelova over haar debuut in Oranje en haar studie technische wiskunde.

Jimmy Tigges / Redacteur Sport