TU krijgt International Office

.chap De TU brengt alle internationale activiteiten onder in een bureau.Het ‘International Office’ krijgt volgens rector Wakker een plaats binnen Staf, Bestuur en Servicecentra (SBS).

Toch heeft het huidige hoofd van het master of science-bureau, dr. A. Rima, vorige week al opdracht gekregen van het college om ‘zo spoedig mogelijk’ een zelfstandig International Office in het leven te roepen. Rima heeft inmiddels verkennende gesprekken gevoerd met de hoofden van het Studenten- en Bedrijven Service Centrum en van het Universitair Diensten Centrum. Het is de bedoeling om taken uit deze centra onder te brengen in het nieuwe bureau.

,,Deze zaken worden nu her en der binnen de TU geregeld”, zegt Wakker. ,,Dat kan nog efficiënter. We willen een herkenbaar punt voor studenten of personeel die naar het buitenland gaan, of juist naar Delft komen. Het moet een loket worden waar alle expertise op dat gebied gebundeld is.” Het nieuwe bureau vertoont sterke overeenkomst met het Bureau Buitenland, dat tot 1991 aan de TU bestond.

Ook het master of science-bureau en de coördinatie van de Post-graduate school worden ondergebracht in de International Office. Dat bureau wordt nu gerund door Rima. Of zij ook de leiding van de international office in handen krijgt, is nog niet duidelijk.

Een deel van de taken voor het International Office zijn nu nog ondergebracht bij het Studenten Service Centrum (SSC). Volgens directeur drs. P.M. Verheij wordt er binnen deze dienst nog gediscussieerd over de oprichting van een apart bureau voor buitenlandse aangelegenheden. ,,We zijn er nog niet helemaal uit. Met een International Office bundel je namelijk wel alle buitenlandse activiteiten, maar je doorkruist ermee de bundeling van alle studentenzaken in het SSC.”

.chap De TU brengt alle internationale activiteiten onder in een bureau.

Het ‘International Office’ krijgt volgens rector Wakker een plaats binnen Staf, Bestuur en Servicecentra (SBS). Alle uitvoerende activiteiten op het gebied van internationalisering worden hier begin volgend jaar gebundeld. Het gaat onder meer om zaken als visa, douane, huisvesting, immigratiedienst en beurzen. Volgens rector Wakker is het idee nog in de ‘brainstormfase’.