TU en HKU samen in game design

De TU Delft en de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht werken samen in een workshop media- en kennistechnologie. Doodskisten, kinderwagens en slagroomtaarten vliegen je om de oren. Dit is Kolibri Calamity, een van de vier games die in een week tijd ontwikkeld zijn door teams van Delftse en Utrechtse studenten.

Dr.ir. Rafael Bidarra (Elektrotechniek Wiskunde en Informatica) werkte vorig jaar ook samen met HKU-studenten, maar dan aan het einde van het semester. Dit jaar werken de teams vanaf het begin samen. “Elk groepje werkt als een klein bedrijf”,licht Bidarra toe. “Er zijn artists, designers en content developers en technici. Een student-assistent fungeert als producer.” Bidarra heeft zijn rechtlijnig denkende techniekstudenten gewaarschuwd voor de heel andere kunststudenten. “Ze hebben een ander operating system. Ze bedenken vijftien dingen tegelijk en schieten van hot naar her met hun ideeën.”

In de onderwijswereld is de samenwerking tussen TU en kunstacademie een bijzonderheid. Eind februari gaat Bidarra samen met ex-studenten naar het congres Game Development in Computer Science Education in Florida om hun onderwijsproject te presenteren. (JW)

Doodskisten, kinderwagens en slagroomtaarten vliegen je om de oren. Dit is Kolibri Calamity, een van de vier games die in een week tijd ontwikkeld zijn door teams van Delftse en Utrechtse studenten. De workshop in Hilversum, vorige week, was de aftrap van het semester media- en kennistechnologie 4. Er deden 27 tweedejaars informatica-studenten aan mee en 47 jaargenoten van de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht (HKU), richting game design & development.