TU en Duwo samen Internetprovider

De TU en kamerverhuurder Duwo hebben een overeenkomst getekend, waarin het beheer van Internetaansluitingen in de Delftse studentencomplexen is geregeld.

In de overeenkomst is nu officieel vastgelegd dat de TU glasvezelkabel tot aan de voordeur en Duwo de interne bekabeling en aansluitingen verzorgd. Huurders kunnen hierdoor voor 11,50 gulden per maand onbeperkt internetten, waarmee de combinatie Duwo/TU Delft de goedkoopste internetprovider in de regio is.

Op dit moment zijn alleen de complexen aan de Balthasar van der Polweg en de Professor Evertslaan, met in totaal een kleine zevenhonderd bewoners, aangesloten. In 1998 volgt het pas door Duwo aangekochte voormalige belastingkantoor. Ook de mogelijkheden om de studentenflats op de zuidoever van de Schie aan het TU-netwerk te koppelen worden nog onderzocht. Uiteindelijk hopen de partners alle Delftse studenten een goedkope internetaansluiting te kunnen bieden.