TU bouwt lab in Bolivia

Het lab, voor analoge/digitale elektronica en telecommunicatie, maakt onderdeel uit van een onderwijsproject waarvoor de minister voor Ontwikkelingssamenwerking voor een periode van vier jaar 3,2 miljoen gulden ter beschikking stelt. De faculteit is al bezig met de werving van een elektrotechnisch ingenieur die in de stad Cochabamba gestationeerd wordt. Eventueel zullen er op termijn ook studenten op stage kunnen naar Bolivia.

Uit alle aanvragen voor ontwikkelingssamenwerking honoreert minister Pronk twaalf universiteiten, terwijl het aantal aanvragen van universiteiten vele malen groter is. Bepalend voor toekenning is de mate waarin de betreffende universiteit realistische doeleinden en oplossingen aangeeft. (K.S.)

Het samenwerkingsverband tussen de faculteit Elektrotechniek en de Boliviaanse Universidad Mayor de San Simor, dat vorig jaar juli werd gesloten, begint concrete vorm aan te nemen. Zo staat de bouw op stapel van een lab voor practica, waarmee de universiteit over modernere middelen beschikt.