Toekomst Sportcentrum: sportkaart 400 gulden?

Guyt heeft van secretaris Bronneman de toezegging gekregen dat als een meer definitief voorstel afwijkt van zijn ideeën, er tijdig contact opgenomen zal worden voor verder overleg. In principe vindt Guyt dat de uitgangspunten van het FB verschillen van die van het Sportcentrum en het Muzisch Centrum. ,,De instelling van het FB is veel marktconformer en daarom ook een stuk commerciëler dan die van het Muzisch Centrum en het Sportcentrum”, zegt Guyt. ,,Als wij op dezelfde basis zouden werken, dan zou de prijs van de sportkaart een factor vier tot vijf duurder uitvallen.”

Een aantal jaren geleden, bij de oprichting van het FB, is door organisatie-adviseur Edelman Bos, die de toenmalige reorganisatie van het Bureau van de universiteit begeleidde, ook al niet positief geadviseerd met betrekking tot de onderbrenging van Muzisch Centrum en Sportcentrum bij het FB. Guyt: ,,Toen hebben we al voorstellen gedaan met betrekking tot de exploitatie van het Sportcentrum, maar daar hebben we niet veel meer van gehoord in de loop der tijd.” (J.P.L.)

Jan Peter Leentfaar

In het gesprek dat Sportcentrum-directeur Leon Guyt afgelopen vrijdag samen met zijn personeel had met de secretaris van de universiteit, over het plan om het Sportcentrum onder te brengen bij het Facilitair Bedrijf (FB), zijn geen concrete resultaten naar voren gekomen. ,,Wij hebben een voorstel gedaan omtrent het onderbrengen van de Sportstichting”, aldus Guyt. ,,Er kan gedacht worden aan een combinatie met het Studentenadviesbureau, dat ook een servicefunctie heeft ten opzichte van de student.”

Jan Peter Leentfaar