Opinie

TNW-propedeuse

In Delta 17 lees ik een artikel op pagina 10 over mijn gemeenschappelijke propedeuse technische natuurwetenschappen. Hierin vertelt schrijver Laurent Holtzer hoe mooi,breed en efficiënt de studie TNW nu gegeven wordt.

br />
Bij een foto van college TNW5 (biologie) staat de reclameleus:’Een wiskundevak wordt nu niet meer drie keer voor twintig studenten gegeven, maar eenmaal voor zestig studenten’.

Wiskunde wordt nog steeds in zogeheten colstructiegroepen van twintig studenten gegeven. En alle studenten krijgen net zoals voor de gemeenschappelijke propedeuse dezelfde wiskunde.

Bovendien komt naar voren dat scheikunde problemen heeft met vakken die niet meer in het eerste jaar worden gegeven, maar toch essentieel zijn. Dit heb ik ook over mijn eigen studie gehoord, vakken zoals elektromagnetisme zijn nu uit het eerste jaar gehaald. De bredere propedeuse heeft dus ernstige gevolgen voor de diepgang.

Dit was voor mij het eerste artikel dat ik met mijn eigen ervaringen kon toetsen. Ik vind het jammer dat Delta zo door de mand is gevallen. Voortaan zal ik Delta met een kilo zout nemen en zal ik mij beperken tot de strip op de achterkant.

Sander Hak, Student technische natuurkunde

Sander Hak, Student technische natuurkunde