Tentoonstelling ‘Delta is here’

De tentoonstelling ‘Delta is here’, in oktober en november in de TU Library, geeft een overzicht van alle covers van Delta magazine van de afgelopen vier jaar.

Al bijna vijftig jaar is Delta de onafhankelijke nieuwsbron op de campus, voor studenten én medewerkers. Delta is uitgegroeid van een wekelijkse krant tot een medium dat online dagelijks actualiteiten brengt via verschillende kanalen en dat sinds 2012 verschijnt als magazine met verdieping en opinie.

De tentoonstelling ‘Delta is here’ geeft een overzicht van alle covers de afgelopen vier jaar in Delta magazine. Of ze nu grappig of serieus worden afgebeeld, op alle covers staan medestudenten en collega’s. Want de mensen – of ze nu studeren, lesgeven, onderzoek doen, of zorgen dat de universiteit blijft draaien – maken de TU Delft tot de universiteit die zij is.

Deze covers zijn niet zomaar foto’s. Aan elk beeld gaat een heel proces vooraf. Elk nummer beslissen Delta-journalisten welk verhaal het verdient op de cover te komen. Vervolgens bedenken zij samen met fotograaf, vormgever en art director wat het bepalende beeld voor dat verhaal moet zijn.

Voor de fotograaf is het vaak een uitdaging om dit beeld te schieten. Want hoe laat je een robot een glas champagne vasthouden, hoe simuleer je een brand in een studentenhuis, hoe overtuig je een wetenschapper die rioolonderzoek doet, in een put te kruipen? In deze tentoonstelling krijg je antwoord op deze vragen.

Tentoonstelling ‘Delta is here’, 7 oktober – 29 november, TU Delft Library.