Tentamen statistiek op Sinterklaasavond

Hoe groot is de kans dat Sinterklaas op 5 december langskomt? Voor studenten van een premaster aan Tilburg University klein, want ze moeten een tentamen statistiek maken.

(Foto: Wiki Commons /Bewerkt door Marjolein van der Veldt)

De coördinator van het vak is verrast, staat in het bericht van universiteitskrant Univers. Maar volgens de roostermaker is er weinig aan te doen. Sinterklaas is een kinderfeest en er zijn gewoon te weinig vrije tentamenruimtes om pakjesavond vrij te houden.

Bij de TU Delft heeft de dienst Onderwijs & Studentenzaken geen (her)tentamens ingepland op woensdagavond 5 december. Overigens komt Sinterklaas op zaterdagmiddag 1 december in de Aula langs voor medewerkers en hun kinderen. Met blauwe pieten vol roetvegen en met superhero’s.

HOP / Connie van Uffelen

HOP Hoger Onderwijs Persbureau