Tentamen gemist

Een 23-jarige Delftse student is woensdagmorgen vroeg gearresteerd wegens belediging van een politieagent. De student lag rond half zes op het trottoir van de Phoenixstraat te rollen met een andere student toen hij werd gecorrigeerd door een politieman. Vervolgens begon de verdachte de agent te beledigen. Hij is gearresteerd en overgebracht naar een politiebureau. Volgens politiewoordvoerder Frans van Rijnswou probeerde de jongen arrestatie te vermijden door te melden dat hij die ochtend om 9 uur een tentamen had. Zijn smeekbede was tevergeefs. ,,Of hij inderdaad een tentamen had weten we natuurlijk niet, maar hij heeft het in ieder geval gemist”, aldus Van Rijnswou. De student kreeg een proces verbaal en kan een boete tegemoet zien. (KW)