Teletijdmachine in Techniekmuseum

De ‘Demi Dubbel Teletijdmachine Show’ heeft de ISO Studentenprijs gewonnen. Het gaat om een in samenwerking met de Communicatie- en Marketing Groep (CMG) en het Techniek Museum Delft opgezet basisonderwijsproject om kinderen meer over techniek te leren.

br />
De Hogeschool Domstad, een lerarenopleiding basisonderwijs in Utrecht, laat met het project zien dat ’techniek en kunst elkaar kunnen complementeren en intensiveren’, aldus de jury. Ook de grondige voorbereiding en organisatie werden geprezen.

Leerlingen van basisscholen uit – vooral – de regio Delft gaan tijdens de show op zoek naar een meisje dat in de tijd verdwaalde, na de teletijdmachine verkeerd te hebben afgesteld. Om haar terug te halen moeten de leerlingen onder meer een computerspel spelen, een lampje in elkaar zetten en een zoektocht maken door het Techniek Museum Delft. De CMG coördineert het museumbezoek. Een aantal scholen zijn al een trouwe ‘klant’ van het project.