Teamgeest: Punch

Coach: Kim Bouman
Woordvoerders: Paul van Sommeren, David Kunst
Niveau: 4e klasse kern
Teamkarakteristiek: Vriendengroep en enthousiaste supporters van andere Punch-teams.

“Wij zijn de gangmakers binnen de club. Wie bij ons een airball gooit (een mislukte schotpoging waarbij je zelfs de ring niet raakt) moet drie push-ups doen. Dat hebben andere teams overgenomen. Wij spelen op laag niveau, maar gaan voor de winst.”

Heren JUF

“Wij staan bekend als Heren JUF, naar een populair drankspelletje. Twintig keer raak gooien op de training is een variant daarop. We tellen mee, getallen met een 7 of een veelvoud van 7 worden vervangen door ‘JUF’. Op onze zelfontworpen warmloopshirts staat een aantrekkelijke JUF afgebeeld. Onze team-yell is ‘5-6-JUF!’ Soms, ter afwisseling ’12-13-JUF!’

Prinsessenshampoo

“Dat is een teamshampoo in een bloemetjesflacon die verschrikkelijk roze is en heel zoet ruikt. Die gebruiken we na elke overwinning, zodat we na afloop allemaal naar bloemetjes ruiken. Een ander ritueel is ons douchebier. Na de wedstrijd douchen we net zo lang tot alle blikjes op zijn.”

Leuke sport want…

“Het is een gave combinatie van grove en fijne motoriek. Lang zijn is niet noodzakelijk, we hebben iemand van 1.60 meter in ons team.”

Doelstelling

“Ons grote doel is tegen de Leidse studenten een keer de magische 100-puntengrens overschrijden. Vorig seizoen kwamen we tot 96, dat was balen.”

Jimmy Tigges / Redacteur Sport