Teamgeest: DSZ Wave dames 1

Coach: Fieke Grooters
Woordvoerders: Fieke Grooters, Merel Toussaint
Niveau: Competitieteam in wording
Actief” “We zijn een klein, maar heel actief groepje.”

We spelen in de studentencompetitie, aangevuld met wat beginnende heren. Tijdens die toernooien is de sfeer vrij los. De spelregels worden wel nageleefd, maar de verhouding tussen mannen en vrouwen is niet zo belangrijk. In juni willen we – als damesteam – meedoen aan het GNSK.”

Sociale binding

“We hangen na een training aan de bar en gaan wel eens met zijn allen eten of naar een World League-wedstrijd kijken. En we zijn begonnen met een droogtraining op muziek. Dat geeft meer sociale binding, op het ‘land’ heb je wat makkelijker contact met elkaar.”

Doelstelling

“Wij zijn erg bezig met het promoten van ons team, zowel bij de zwemafdeling van Wave als onder de studentenpopulatie. We hebben nog een paar meiden nodig om officiële competitie te mogen spelen. We willen komend seizoen op laag niveau instromen en dameswaterpolo op de kaart zetten in Delft. Laten zien dat wij er ook zijn. Dat wij met zijn allen echt een doel voor ogen hebben maakt het leuk.”

Echte stoere sport

“Als je kunt lopen en balgevoel hebt, kun je allerlei balsporten beoefenen. Bij waterpolo heb je ook nog zwemconditie nodig en kracht. Dat maakt het bijzonder. Het is geen standaardsport voor meisjes, daarom zijn we trots om te zeggen dat we waterpoloën. Een echte stoere sport, niet voor meiden die opgeven!”

Jimmy Tigges / Redacteur Sport