Teamgeest: Ariston’80 dames 1

Coach: Nuno Pereira, sinds februari 2016
Aanvoerster: Sanne Aarts
Niveau: 3e klasse KNVB
Hoogtepunten: Kampioen 4e klasse (2012), 2x winnaar Stad Delft Bokaal (2011, 2012)

Teamkarakteristiek

“Jong, gezellig en dynamisch.”

Verhouding

serieus vs lol is naar schatting fiftyfifty. Sinds de komst van trainer/coach Nuno Pereira is de discipline opgevoerd en wordt er serieuzer getraind. Geen alcohol op de avond voor de wedstrijd.

Sportief

“Het seizoen verloopt met pieken en dalen. Tegen de betere teams spelen we altijd goed, tegen de zwakkere slecht, omdat we dan te laks zijn.”

Yell

(vrij naar Rihanna’s Man Down) Rám-papa-pam, Rám-papa-pam, Ariston ’80 Bám Bám Bám! “Er gaat een peptalk aan vooraf. De yell is bedoeld om meteen scherp te zijn als we beginnen. We worden wel uitgelachen door onze tegenstander.”

Derde helft

“Er blijft altijd een clubje hangen na de wedstrijd. Buiten het voetbal om organiseren we borrels, diners en uitstapjes.”

Vooruitblik

“We zijn nu sinds twee jaar een min of meer vaste groep, maar kunnen best wat nieuwe goede speelsters gebruiken. We spelen nu stabiel in de derde klasse. We zouden wel graag de twee damesteams willen uitbreiden met een derde elftal.”

Jimmy Tigges / Redacteur Sport