Taurus kampioen van zaalvoetbalcompetitie

Het zaalvoetbalteam van Taurus, doorgaans een samenraapsel van het Taurus 1 veldteam van Virgiel, is winnaar geworden in de hoofdklasse van de TU-zaalvoetbalcompetitie.

br />
Door de nodige onduidelijkheid over de puntentelling leek het kampioenschap vorige week eerst nog in het voordeel van het team Jacoba van Beierenlaan 1 te worden beslist. Nadat bleek dat niet het doelpuntensaldo maar het onderlinge resultaat maat was, bleek Taurus kampioen. Taurus won een week eerder de sleutelwedstrijd tegen JvB 1 met 8-3.

Het Taurus-team eindigde in de eerste van de competitie, van september tot december, al als tweede en was volgens speler Lucas ten Berge, ,,hoewel we enigszins verrast waren”, daarna extra gemotiveerd om ook de tweede helft het beste te geven. Ondanks een ‘lullige’ derde wedstrijd – het team verloor door een overdaad aan blessures en andere omstandighden – bleek het Taurus-vijftal ook in de tweede helft succesvol. (H.O.)

Henk Orsel

Henk Orsel