Supermarkt op campus

De TU Delft is in gesprek met Spar en Albert Heijn over de komst van een kleine supermarkt op de campus. De universiteit wil de begane grond van het complex van Civiele Techniek ‘verlevendigen’ in verband met de aanleg van het Mekelpark.

De supermarkt moet ongeveer tweehonderd tot driehonderd vierkante meter groot worden en studenten en medewerkers van de universiteit voorzien van dagelijkse boodschappen en kant en klare maaltijden.

Dick Gútlich van de afdeling Vastgoed zegt dat daarbij wordt gedacht aan een ‘AH to go’ zoals die op het Delftse station is gevestigd. Het kan ook gaan om een ‘Spar Express’ met eenzelfde formule van gekoelde dranken, vers bereide broodjes en kant en klare maaltijden die ter plekke in magnetrons zijn op te warmen.

Spar is met meer universiteiten en ook ziekenhuizen in gesprek voor dit type vestiging. Twee weken geleden opende de keten al een ‘Spar Express’ op universiteitsterrein De Uithof in Utrecht.

De plannen voor de minisupermarkt zijn nog in de studiefase. Gútlich hoopt een concept met budgetraming nog dit najaar bij het college in te leveren. Opening van de supermarkt zou dan op zijn vroegst in 2008 zijn. (CvU)