Supermarkt op campus

Jaren wordt er al over gesproken. Nu lijkt hij er dan toch echt te komen: een supermarkt op de campus van de TU. Als voorziening bij 665 nieuwe studentenwoningen.

Wethouder Pieter Guldemond heeft op 16 september een overeenkomst getekend met ontwikkelaar Bes de Blaay & Partners voor het realiseren van 665 studentenwoningen op de plek waar nu Deltares is gevestigd. Dat is op de hoek Stieltjesweg – Van Mourik Broekmanweg.

De gebouwen blijven voor het grootste gedeelte behouden en zullen 109 niet-zelfstandige units en 52 short-stay units gaan herbergen. Ook komen er daghoreca, een koffiecorner, een studentencafé en een medische praktijk. Die laatste zal bestaan uit een mix van enkele (maar niet alle) van de volgende voorzieningen: een tandarts, een fysiotherapiepraktijk, een psycholoog, een huisarts en een afhaalkluisje voor recepten.

Tegenover deze voorzieningen komen 504 zelfstandige woningen in nieuwbouw, waar ook een kleine supermarkt en een klein warenhuis zullen komen. Het staat nog niet vast welke supermarkt er komt, de ontwikkelaar is nog in gesprek met meer partijen. Voor het warenhuis mikt Bes de Blaay en Partners op de Hema, of in ieder geval een warenhuis met een Hema-achtig assortiment.

Volgens de voorlopige planning wordt het project in het derde kwartaal van 2015 opgeleverd. Voor belanghebbenden komt er op 5 november om 19.30 uur in Deltares (Stieltjesweg 2) een inloopavond met een toelichting op de plannen.

De gemeenteraad besluit naar verwachting begin 2014 over de omgevingsvergunning die in november ter inzage ligt bij de Stadswinkel aan de Phoenixstraat 16.