Opinie

Studieplanning

Verplichte studieplanning ontneemt de student iedere keuzevrijheid en hierdoor wordt de student als klein kind behandeld. Een studieachterstand kan nooit worden ingelopen en dit leidt tot een neerwaartse spiraal. Studenten die iets extra’s willen doen, worden ook niet geholpen (mijn studietijd in Delft zou met verplichte studieplanning zeker 4 jaar plus langer zijn geweest).

Ik weet niet wie verplichte studieplanning heeft uitgedacht, maar mijns inziens is dit niet een goed systeem voor de student.

Ir. Krishnan Sankaranarayanan,

Dept. Chem Engineering,
Princeton University

Als er in mijn tijd veplichte studieplanning was geweest, dan was ik zeker niet in drie jaar en acht maanden afgestudeerd. Ik haalde ieder jaar meer dan 42 punten, en het laatste jaar kon ik drie stages doen (een buitenland stage van P&G, een premium placement van Shell en een afstudeerstage bij DSM). Met verplichte studieplanning was dit zeker niet mogelijk geweest, omdat het besluit om sommige vakken te doen soms ineens werd genomen.

Ir. Krishnan Sankaranarayanan,

Dept. Chem Engineering,