Studieontwijkende activiteiten

Grotere namen op dancegebied staan in andere gelegenheden, zoals zaterdag in Las Palmas dj’s Olav Mol, Ronald Molendijk en Ron Stuts. In de Haagse discotheek Asta staan dinsdag dj Jean en Mark van Dale.

Wie wil informeren naar de voorkeuren van zijn vrienden zal ongetwijfeld de vraag stellen die in ieder gesprek door de mobiele telefoon opduikt: ,,Waar ben je nu?” Tachtig procent van onze gesprekken heeft een plaatscomponent. Bepalen waar iemand is, waar iets gebeurt of hoe je ergens moet komen, maakt een belangrijk deel uit van ons dagelijks denken. In het Techniek Museum Delft is vanaf morgen een tentoonstelling over de techniek achter plaatsbepaling: ‘De Aarde in Beeld’.

Studentenvereniging CSR heeft haar plaats in ieder geval gevonden: na een flinke verbouwing openen de christenen dit weekend hun nieuwe sociëteit Confide in de voormalige bioscoop Studio D. Ter gelegenheid daarvan is maandag aan de Oude Delft 9 een openbaar toegankelijke theatervoorstelling, ‘Chemie’: voor studenten, door studenten.

Ook voor de moderne moslim is plaatsbepaling niet onbelangrijk. Afgelopen week ging de Ramadan van start: overdag wordt gevast, pas na zonsondergang mag worden gegeten. Het tijdstip van zonsondergang verschilt echter per locatie. Voor de moslim zonder Global Positioning System (GPS) maar met mobiele telefoon: zie onderstaande website. Daar kan tussen zonsondergang en -opgang worden ingetekend voor de gratis Ramadan-sms: bliep-bliep, eten! (MH)

www.danceclubtropicana.nl

www.museum.tudelft.nl

www.csrdelft.nl

www.maroc.nl

Volgens onderzoek van de overheid staan Nederlanders de halve week in de file, om vervolgens op hun vrije zaterdagmiddag bumper aan bumper naar een tropisch zwemparadijs te rijden in plaats van naar een gemeentelijk bad in de buurt. Over nachtelijke bezoeken aan zwemparadijzen rept het onderzoek niet: in Club Tropicana aan de Maasboulevard in Rotterdam is zaterdag de party Plastic Fantastic.

www.danceclubtropicana.nl

www.museum.tudelft.nl