Studie Ontwijkende Activiteiten

Voor wie niet op Belgen valt is vrijdag in Grand Café Verderop de ideale gelegenheid om een echte Delftse op te pikken. Je komt alvast in de stemming voor Valentijnsdag tijdens de Pure Latin Valentijn Salsa Party. Als je rood en sexy gekleed gaat kun je vanaf 23.00 uur genieten van dj’s Panchito en Jorge.

Zondag krijgt iedereen die nooit een concert van de jazzlegende Ray Charles heeft kunnen bijwonen een herkansing. Want dan wordt in Pathé Rotterdam een speciaal Tribute to Ray Charles georganiseerd. De avond begint met een korte toelichting op de muziekgenres van Ray Charles, gevolgd door de film ‘Ray’, over het leven en de muziek van de legendarische jazzmuzikant. Na afloop zingt Madeline Bell onder begeleiding van het Jazz Orchestra of the Concertgebouw een aantal bekende stukken van Ray Charles, dat speciaal voor deze tour is gearrangeerd. Het complete spektakel duurt maar liefst vier uur en in de traditie van Ray Charles gaat tien procent van de opbrengst naar een goed doel, een blindenschool in Suriname.

Wil je wel een avondje naar Rotterdam maar houd je meer van cabaret dan van jazz, ga dan zaterdag of zondag naar het Oude Luxor Theater. Daar brengt Jörgen Raymann een ode aan het rood, wit en blauw in zijn cabaretvoorstelling ‘In Holland staat mijn huis’. Raymann is een schoolvoorbeeld van succesvolle integratie. Vanuit zijn nieuwe polderhoofdkwartier bejubelt de in Amsterdam geboren allochtoon zijn vader- en moederland. (IdB)

www.theaterdeveste.nl

www.verderop.nl

www.luxortheater.nl

www.pathe.nl

Na de Belgische invasie bij Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek vallen de Belgen nu ook het Delftse theater binnen. Met ‘Help, de Belgen komen’ staat de Comedy Club Gent donderdag in Theater de Veste. Eindelijk, want in de 123 Comedy Club in Gent en op de Gentse Feesten hebben de Nederlanders al menig gastoptreden verzorgd. De Vlamingen komen met een samenstelling uit onder anderen Thomas Smith, Stef van Poucke, Gili, Gunter Lamoot, Piv Huvluv, Alex Agnew (winnaar van zowel de jury- als de publieksprijs van het 25ste Cabaret Festival in Leiden in 2003), Bric van Dyck en/of Neveneffecten (winnaars Cabaretfestival Groningen).

www.theaterdeveste.nl

www.verderop.nl