Studentenzeilploeg eindigt als tiende

De eeste dag liep niet best. ,,Nadat we al een slechte wedstrijd gezeild hadden, bleek later dat we wegens een valse start gediskwalificeerd werden”, vertelt Van Hulten. ,,De diskwalificatie had geen invloed op de eindstand, want de slechtste race werd niet meegeteld.” De kennismaking met de boot, waarop zes van de acht bemanningsleden nog nooit hadden gevaren, verliep die eerste dag stroefjes. ,,Maar vanaf de tweede dag ging het stukken beter. Het teamwork was goed en de sfeer onder de bemanning ook”, vindt Van Hulten.

De nieuwe wereldkampioenen komen dit jaar uit Finland. Van Hulten meent dat ze dat ook verdiend hebben. ,,De Amerikanen, met hun jaar van voorbereiding, zijn echter maar een paar plaatsen vóór ons geëindigd”, relativeert Van Hulten het geboekte resultaat. Verder had Van Hulten verwacht dat het geheel iets serieuzer zou verlopen. ,,Het was wel studentikoos. Zeker nadat woensdag de wedstrijden gestaakt waren, werd het één compleet feest.” (J.P.L.)

Jan Peter Leentfaar

De tiende plaats die de Delftse studentenzeilploeg bij het wk studentenzeilen in Cap d’Agde behaalde, is misschien, gezien hun eigen voorspelling (een plaats bij de eerste vijf), wat aan de magere kant. ,,De laatste racedagen zijn we wel aan het klimmen geweest in het klassement”, aldus team captain Saskia van Hulten. ,,Wat dat aangaat was het jammer dat de laatste race wegens het hevige noodweer in Zuid-Frankrijk werd afgelast.”

Jan Peter Leentfaar