Studentenwerkplaats voor projecten

Studenten kunnen voortaan in de oude fabriekshal aan de Stevinweg 1 werken aan projecten als Nuna, Formula Student en Wasub.

Het college van bestuur heeft deze week besloten daar 140.000 euro voor uit te trekken.

Het is de bedoeling dat er in de hal van bijna 2500 vierkante meter ook aansluitend onderwijs plaatsheeft, waarbij studenten ontwerpen, construeren en bouwen. “Het is echt bedoeld als eiland waar studenten dingen bouwen en hun handen vies maken”, zegt dr.ir. Wim Thijs, docent bij Werktuigbouwkunde en Maritieme Technieken.

Behalve een werkplaats om te lassen, lamineren en spuiten, moet de hal ook een presentatieruimte worden: een ‘hall of fame’.

Het college kan deze hal gebruiken voor wervingscampagnes en demonstraties voor gasten van bijvoorbeeld de Nuna-zonnewagens.

Een stuurgroep bepaalt welke groepen studenten de hal mogen gebruiken. De stuurgroep bestaat uit collegelid Paul Rullmann, decaan Marco Waas, docent Wim Thijs, directeur onderwijs & studentenzaken Anka Mulder, directeur facilitair management en vastgoed Gerrit Kahlman en directeur marketing en communicatie Martine Muller.

Studenten die aan Nuna, Formula Student en Delft Waterbike Technology werken, maken al gebruik van de hal, die volgend jaar misschien wordt uitgebreid. Verder heeft basketbalvereniging Punch en een vereniging voor buitenlandse studenten er een kantoortje. Zij moeten er op termijn uit. Vastgoed heeft wat opties voor vervangende ruimte die nog gebouwd wordt.(CvU)