Studentenraad wil toegankelijke ict-voorzieningen

Het aanbieden van ict-voorzieningen per faculteit komt de efficiency en gebruikersvriendelijkheid niet ten goede. Dat constateert de studentenraad.

In een brief aan het college van bestuur doen studentenraadfracties AAG en Oras enkele voorstellen om de toegankelijkheid van faciliteiten als studentenmail te vergroten.

Door het toenemende aantal toetsen en practica blijkt het voor studenten soms lastig om in de computerzalen nog een vrije computer te vinden. Thuiswerken heeft ook zo zijn nadelen: om in te loggen heb je bij elke faculteit een ander adres, wachtwoord en een andere inlogcode nodig. Bovendien is het bij sommige faculteiten niet mogelijk om de eigen schijfruimte te vinden. Veel studenten mailen via Hotmail of Yahoo.

De studentenraadfracties Aag en Oras stellen daarom voor om nog voor het nieuwe studiejaar de studenten de e-mail centraal aan te bieden via Blackboard. De studentenschijfruimte moet ook snel voor alle studenten toegankelijk worden. Daarnaast wil de raad dat student-assistenten docenten helpen met het plaatsen van vakinformatie op Blackboard, zoals nu al bij de faculteit Techniek, Bestuur en Management gebeurt. Nu is bij sommige faculteiten nog niet alle vakinformatie daar te vinden.