Studentenraad wil inhaalzomer handhaven

De Studentenraad is het niet eens met de afschaffing van de inhaalzomer voor wiskunde. Het college van bestuur denkt dat het met goede begeleiding vanuit de faculteiten mogelijk is om studenten tijdens het eerste jaar een deficiëntie wiskunde B2 te laten inhalen.

De studentenraad is het niet eens met de oplossing.

Hoewel de raad het goed vindt dat de TU beide profielen toelaat, denkt ze dat de druk op de studenten in het eerste jaar te zwaar wordt. Boven op de reguliere studie, de nieuwigheid van het studentenleven en voor de meesten ook het zelfstandig leven, komt dan nog eens de last om extra vakken te halen. ,,Het is beter om in de zomer al te weten of de eerstejaars genoeg voorkennis heeft om de studie aan te kunnen”, aldus Bram Gille, voorzitter van studentenpartij AAG.

,,Wij willen benadrukken dat het juist een kans voor de TU Delft is om zich te profileren als ‘echte’ technische universiteit door het profiel Natuur en Gezondheid niet zomaar toe te laten”, schrijft de raad. ,,De TU heeft überhaupt nog niet goed nagedacht hoe ze het wil gaan aanpakken”, zegt Gille. ,,Maar ik verwacht niet dat ze het nog gaan terugdraaien. De informatiebrochures zijn al naar de drukker.”

Voorlopig blijft het advies van de raad negatief. Dit kan nog worden bijgesteld als het college meer duidelijkheid kan geven over de effecten van het besluit. (GvW)

Het college van bestuur denkt dat het met goede begeleiding vanuit de faculteiten mogelijk is om studenten tijdens het eerste jaar een deficiëntie wiskunde B2 te laten inhalen. De studentenraad is het niet eens met de oplossing.