Studentenraad wil bibliotheek langer open

De studentenraad wil de openingstijden van de centrale bibliotheek verruimen, vooral in tentamenperiodes.Het verzoek voor de langere openstelling staat in een brief van de fractie Oras aan het college van bestuur.

Concreet stelt de raad voor om de bibliotheek door de week te openen van 8.30 uur tot middernacht, in de weekeinden van 10 tot 6 uur. De Aag-fractie onderzoekt momenteel of de faculteitsbibliotheken langer open kunnen blijven. Op de studiereis van de fractie, eind februari naar MIT, wordt nog gekeken hoe het daar is geregeld.

De centrale bibliotheek is niet op de hoogte gesteld van het voorstel, al vindt woordvoerster J. Bruggink het voorstel ‘interessant’. Ze twijfelt echter aan het nut van een lange weekeinde-openstelling. ,,Sinds het begin van dit cursusjaar gaan wij op zaterdag een uur later open. In het eerste uur is er toch weinig belangstelling”, aldus Bruggink. De studentenraad wil met name in de tentamenperiodes een langere openstelling om zo veel mogelijk studenten op te vangen, zeker wanneer er een uniforme semesterindeling komt.

Het verzoek voor de langere openstelling staat in een brief van de fractie Oras aan het college van bestuur. Vooral in de weekeinden moet de bibliotheek langer open blijven, vindt Oras. De overige partijen in de studentenraad steunen het voorstel.