Studentenraad ITS voelt zich gepasseerd

De studentenraad van ITS heeft bezwaar aangetekend tegen de uitvoering van de verhuizing. VerbazingDe besluitvorming over de tijdelijke verhuizing van het Elektrotechnisch practicum, heeft de studentenraad (sr) ‘buitengewoon verbaasd’.

Het steekt de raad vooral dat het bestuur van ITS haar niet heeft betrokken bij de besluitvorming. Op eigen initiatief diende de sr enkele weken terug nog een advies in, maar daar werd niet op gereageerd. ,,Vorige week was de verhuizing al in volle gang”, aldus Marijn Dessens, vice-voorzitter van de studentenraad. ,,Maar de brief met het officiële besluit hebben we pas afgelopen maandag in de bus gekregen.”

Volgens Dessens heeft het bestuur ‘haast’ als voornaamste reden aangevoerd om een besluit te forceren. Omdat de sr zich niet kan vinden in de argumentatie, heeft de raad eergisteren per brief protest aangetekend. ,,Het is niet zo dat een enkel puntje niet in orde was; de gevolgde procedure klopt van geen kant. Wij zijn in geen enkele fase om advies gevraagd, terwijl we op onze aanbevelingen geen reactie hebben mogen ontvangen.”

Het bestuur heeft het bezwaarschrift gisteren ontvangen. Tijdens het volgende overleg met het bestuur op 20 april zal de studentenraad de kwestie aankaarten.

Verbazing

De besluitvorming over de tijdelijke verhuizing van het Elektrotechnisch practicum, heeft de studentenraad (sr) ‘buitengewoon verbaasd’. Tijdens besprekingen begin maart werd verplaatsing van het practicum naar het HLO-gebouw aan de Kluyverweg nog als een mogelijke optie aangehouden. Dit is nodig vanwege de werkzaamheden aan het binnenklimaat van ET. Inmiddels is de verhuizing een feit. Hierdoor zijn er voor studenten nog nauwelijks pc-faciliteiten in het gebouw van Elektrotechniek.