Studentenraad hoopvol na advies advocaat

Onderwijsadvocaat Wouter Pors geeft volgens de studentenraad ,,een heel andere interpretatie van de MUB dan het college van bestuur hanteert”.

Juridisch advies

De centrale studentenraad heeft Pors ingeschakeld omdat er een geschil dreigde met het college van bestuur over de bevoegdheden van de raad. Aag en Oras willen onder meer adviesrecht over het aanstellingsbeleid van wetenschappelijk personeel.

Volgens voorziter Mieke de Schepper biedt het advies van Pors openingen in de onderhandelingen met het college van bestuur. Maar hoe het advies er precies uitziet, houdt de raad nog geheim. De Schepper: ,,We willen zo vrij mogelijk met het college kunnen praten.”

Ook facultaire studentenraden hebben Pors in de arm genomen, nu het ernaar uitziet dat ze geen extra wettelijke bevoegdheden krijgen, maar alleen de inspraak die de wet-MUB als minimum voorschrijft.

Juridisch advies