Studentenraad akkoord met duurdere sportkaart

De studentenraad van de TU Delft gaat onder voorwaarden akkoord met een prijsverhoging van de sportkaart in september. Eerst moet wel een ‘duidelijke verbetering’ zijn gerealiseerd, zo schrijft de raad in een brief aan het college van bestuur.

br />
Voor de eerste prijsverhoging van vijf gulden moet het sportcentrum aan de hand van een financieel jaaroverzicht aantonen dat die stijging noodzakelijk is. De tweede stijging tot honderdtwintig gulden mag alleen bij uitbreiding van de faciliteiten van het sportcentrum.

Daarnaast is de raad het oneens met het plan van het sportcentrum om zich meer te richten op de medewerkers van de universiteit. Ook een extra bijdrage van dertig gulden voor het gebruik van de squashbanen wijst de studentenraad af.

Daarmee schaart de studentenraad zich achter de Delftse Studenten Sportvereniging. Die drong al enige weken geleden aan op een koppeling tussen de uitbreiding van het sportcentrum en een prijsverhoging van de kaart.