Studenten van Krashna Musika zingen in Oude Kerk

Krashna Musika speelt zondag 24 maart op een bijzondere locatie. In de Oude Kerk zingt het koor onder leiding van dirigent Ruben de Grauw er de eerste Evensong van dit jaar.

Zondag 24 maart treedt Krashna Musika op in de Oude Kerk. (Foto: Krashna Musika)

Aanstaande zondag opent de protestantse gemeenschap de deuren van de Oude Kerk voor een bijzondere samenwerking met de TU Delft. Het is de eerste keer dat het Delftse studentenmuziekgezelschap Krashna Musika er een kerkdienst verzorgt.

De Evensong, een kerkdienst die in de late middag of avond begint waarbij voornamelijk wordt gezongen, staat in het teken van rechtvaardigheid. Het koor zingt onder begeleiding van organist Bas de Vroome stukken van John Reading en Farant.

‘Prachtige Muziek’

Krashna Musika, oftewel ‘Prachtige Muziek’, werd opgericht in 1968 en bestaat uit een symfonieorkest, koor en verschillende kamermuziekensembles. Het symfonieorkest en koor verzorgen jaarlijks twee grote concerten. Zo brengen zij eind juni stukken van Bach, Mendelssohn, Rheinberger en Schönberg ten gehore tijdens optredens in het Auditorium van de TU Aula en de Prinsekerk te Rotterdam.

Evensong door Krashna Musika

• 24 maart 2019 om 19.00 uur