Studenten technische natuurkunde in video: ‘Bedankt, docenten!’

Onder de indruk van alle inspanningen om afstandsonderwijs en online tentamens mogelijk te maken, namen studenten technische natuurkunde een boodschap op voor hun docenten.

(Screenshot: YouTube Vereniging voor Technische Physica)

In het filmpje spreken meerdere studenten technische natuurkunde dankbaarheid uit naar hun docenten. De virtuele boodschap was een initiatief van Suzanne Huijskes en Danish Nabi, onderwijscommissarissen van de Vereniging voor Technische Physica (VvTP). “We zagen dat docenten super hard werkten om hun lesmateriaal en tentamens online beschikbaar te maken”, aldus Nabi. “Bijzonder om te zien met hoeveel passie ze werkten en er vol voor gingen.”

De studievereniging wilde dit jaar eigenlijk een dankdiner voor haar docenten organiseren, maar dat leek hen in deze tijd niet gepast. Als alternatief werkten de leden daarom aan een virtueel bedankje. Het kostte de twee initiatiefnemers een weekend om alle bijdragen te verzamelen en monteren.

Het was de tijd meer dan waard. Nabi: “De docenten waren enorm blij en zelfs ontroerd. Sommigen lieten weten dat het filmpje hen extra motivatie gaf voor het laatste kwartaal. Het was mooi om te horen dat ze er zo blij mee waren.”

Nieuwsredacteur Marjolein van der Veldt

m.vanderveldt@tudelft.nl