Studenten stemmen met speciaal bier

De gemeenteraadsverkiezingen komen steeds dichterbij, en er vinden deze week allerlei debatten plaats. Op dinsdag 13 maart kunnen studenten terecht bij studentenvereniging Virgiel, waar een speciaal studentendebat wordt gehouden.

Aankondiging van het studentendebat bij Virgiel

Op de sociëteit van Virgiel zullen vijf van de tien aan de gemeenteraadsverkiezingen deelnemende partijen debatteren: VVD, CDA, Stip, D66 en GroenLinks. De focus ligt op onderwerpen die studenten aangaan, zoals verkamering, parkeerplekken voor fietsen en de samenwerking tussen de universiteit en de gemeente. Vanaf 19.00 uur zijn de deuren open, en om 20.00 uur begint het debat. De organisatie is gedaan door meerdere studentenverenigingen, waaronder Virgiel, DSC en Sint Jansbrug. Alle Delftse studenten zijn welkom, en de toegang is gratis.

Aan het einde van de avond wordt de partij gekozen die de mening en belangen van studenten het beste heeft vertegenwoordigd die avond. Dat gebeurt op een originele manier. Elke partij is verbonden aan een bepaald speciaalbiertje, en de partij waarvan het bijbehorende biertje het meeste wordt besteld is de “winnaar”.

Stagiair Nora de Vries

n.l.devries@tudelft.nl