Studenten richten korfbalverening op

Medewerking krijgt het kersverse bestuur van alle kanten. ,,Ondanks het feit dat we al aan het begin te kennen hebben gegeven ooit zelfstandig te willen worden, heeft Excelsior ons goed geholpen bij het organiseren van het één en ander”, zegt voorzitter René van der Velden. ,,Ook het KNKV heeft ons via haar studentencommissie veel goede raad gegeven”, zegt Van Der Velden nog.

Paal Centraal, die nu ongeveer twintig leden telt, gaat met ingang van het komende zaalseizoen met twee teams spelen. Beide spelen hun thuiswedstrijden op een door-de-weekse dag, wat in de korfbalwereld ongebruikelijk is. De teams zijn ingedeeld in reserveklasse 5C.

,,Dat niveau is eigenlijk nog veel te laag voor ons”, vindt Van der Velden. Bij verzelfstandiging heeft het eerste team recht op een plaats in de hoogste klasse afdeling. Van der Velden: ,,Dat zou misschien weer een tikje te veel van het goede zijn, omdat we nog niet echt goed op elkaar zijn ingespeeld. Omdat we een groeiend aantal leden hebben, kunnen we in de toekomst wel gerichter gaan trainen.” (J.P.L.)

Jan Peter Leentfaar

Met de oprichting van DSKV (Delftse Studenten Korfbal Vereniging) Paal Centraal is onlangs door een aantal studenten een einde gemaakt aan de situatie dat er in Delft geen korfbalclub voor studenten bestond. Bestuurslid Wianda Heeringa meldt: ,,We hadden vorig jaar bij onze moedervereniging Excelsior al wel een studententeam, maar dan als onderdeel van Excelsior. Nu zijn we een ondervereniging met een eigen naam. Volgend jaar willen we verder als zelfstandige vereniging op het Sportcentrum.”

Jan Peter Leentfaar