Studenten praten mee over wp-beleid

De studentenraad heeft adviesrecht gekregen over het beleid ten aanzien van wetenschappelijk personeel. TerritoriumDe studenten vonden dat een eerder verschenen rapport over het wp-beleid veel zaken bevatte die direct van invloed zijn op studenten en de kwaliteit van het onderwijs.

Territorium

De studenten vonden dat een eerder verschenen rapport over het wp-beleid veel zaken bevatte die direct van invloed zijn op studenten en de kwaliteit van het onderwijs. Daarom richtten ze begin dit jaar een verzoek aan het college om hierover zeggenschap te krijgen. Het college weigerde dat in eerste instantie, omdat zij aanvaringen vreesde met het lokaal overleg (vakbonden). Uit gesprekken met de bonden is duidelijk geworden dat de studenten zich niet willen bemoeien met de rechtspositie van het personeel, maar willen meeepraten over zaken als een een basiskwalificatie voor docenten, een onderwijsportfolio en de verhouding tussen onderwijs en onderzoek. Het college ging hier dinsdag mee akkoord.