Studenten: ‘Oscar’ voor beste levensgenieter

De eerste studentenraad van de TU reikt bij zijn vertrek vijf Studentenraad Awards uit. De studentenraad riep de prijs in het leven ,,om op een vriendelijke wijze duidelijk te maken met wie de studentenraad het afgelopen jaar het beste heeft mogen samenwerken.

De Oscar van de studenteninspraak wordt uitgereikt in vijf categorieën: de meest spraakmakende decaan; het grootste struikelblok voor de studentenraad; de meest ambitieuze ‘jonge hond’ op het hoofdgebouw; de best geklede persoon op het hoofdgebouw; en de beste levensgenieter. In iedere categorie worden drie personen of instellingen genomineerd.

De uitreiking vindt plaats op 27 augustus, als de wisseling van de wacht (de nieuwe studentenraad treedt aan) wordt opgeleukt met een feestavond.

De studentenraad riep de prijs in het leven ,,om op een vriendelijke wijze duidelijk te maken met wie de studentenraad het afgelopen jaar het beste heeft mogen samenwerken. Het functioneren van de raad wordt voor een groot deel bepaald door deze samenwerking. De MUB is immers nutteloos voor de studenten als er geen mogelijkheid tot samenwerking is”, zo meldt de raad.