Studenten ontwerpen hippe beursstand

Een open, uitnodigende ruimte die de hoogte in knalt. Zo omschrijft student Industrieel Ontwerpen Jaap Breeuwer de nieuwe stand die hij samen met student Jort Nijhuis ontwierp voor de TU. De universiteit staat nog tot en met zaterdag 11 oktober met de stand op de Studiebeurs in Utrecht.

Breeuwer gaf al twee jaar voorlichting in de vorige stand van de TU, maar vond die niet zo spannend. “Die stand bestond uit een plat oppervlak met daarop grote foto’s: je kon je er bijna achter verstoppen”, zegt hij. “Ik vond die stand niet erg open, niet onwijs knallend.”

,

Als de TU nog een nieuwe nodig had, zo wierp Breeuwer ooit een balletje op, wilde hij die wel ontwerpen. En zo gebeurde. Samen met Jort Nijhuis en wat tips van ontwerpbureau S2O ontwierp hij een gevaarte van acht meter hoog.

,

De stellage die in de lucht hangt, is naar believen groter of kleiner te maken en moet met felgekleurde verlichting al van veraf mensen trekken. De ruimte er onder is open en leidt bezoekers naar een twee meter breed scherm aan een standaard. Onder het scherm bevindt zich een pantry en een tafel met uitsparingen voor folders. Door een spiegel lijkt die tafel tweemaal zo lang.

Filmpjes op de monitor over projecten als de Nuna en Formula Student zijn van buiten de stand niet goed te zien. “Dat moet mensen juist de stand in trekken om te gaan kijken. Precies op dat moment stappen wij naar die mensen toe”, legt Breeuwer uit.

De beide vijfdejaars studenten hebben al veel positieve reacties gehad. “Hij valt lekker op. Het lijkt nu wel drukker dan bij andere stands”, aldus Breeuwer.