Studenten niet eens met afvoeren Tae-Bo

Studenten protesteren tegen het stopzetten van lessen Tae-Bo op het Sportcentrum. Vorige week vonden voorlopig de laatste lessen Tae-Bo op het Sportcentrum plaats. Studenten zijn daarop een actie begonnen om de sport, een mix van dans, conditietraining en oosterse vechtsporten, terug op het programma te krijgen.

Sportcentrum-directeur R. Oudijk ontkent de populariteit van Tae-Bo niet, maar wijst op de achtergrond van de beslissing. ,,In september werd de aerobics-lerares ziek. Op zoek naar vervanging kwamen we uit bij een particuliere sportschool in Pijnacker. Zonder met ons te overleggen, gingen ze echter Tae-Bo in plaats van aerobics geven en dat bleek aan te slaan. Ondertussen hebben hebben we een vaste aerobics-docente gevonden .”

Oudijk wil de studenten niettemin tegemoetkomen. ,,We willen Tae-Bo op het reguliere rooster zetten, maar het zal even duren voor we daar een vaste kracht voor hebben gevonden.”

Wat maakt Tae-Bo zo populair onder TU-studenten? Corine Caris: ,,Het is een hype natuurlijk. Maar Tae-Bo is aantrekkelijk omdat het agressiever en daadkrachtiger is dan de normale workout en geen ingewikkelde danspasjes kent. Dat maakt het interessanter voor het gemiddelde Delftse meisje.”

Vorige week vonden voorlopig de laatste lessen Tae-Bo op het Sportcentrum plaats. Studenten zijn daarop een actie begonnen om de sport, een mix van dans, conditietraining en oosterse vechtsporten, terug op het programma te krijgen. ,,We hebben klachtenbriefjes naar de sportstichting gestuurd”, zegt bouwkundestudente Corine Caris. ,,Tae-Bo is hier in korte tijd heel populair geworden, de opkomst verdubbelde. Ook jongens doen volop mee, wat je bij aerobics of total workout nauwelijks ziet.” Tae-Bo werd op het Sportcentrum gegeven in plaats van aerobics, waarvoor geen docent meer was.”