​Studenten met nepvuurwapens aangehouden

​De politie heeft zaterdagmiddag vier studenten aangehouden die met bivakmutsen en nepvuurwapens onder de Sint Sebastiaansbrug liepen. Ze bleken een film te willen maken.

Verontruste voorbijgangers belden zaterdag rond 13.00 uur de politie, omdat ze langs de Kanaalweg onder de Sebastiaansbrug vier mannen zagen lopen met bivakmutsen en wapens.

De politie trof ze onder de brug aan en sommeerde ze te blijven staan. Twee mannen die zichtbaar een vuurwapen bij zich hadden, moesten dit op de grond leggen, maar gaven daar niet direct gehoor aan. Daardoor zag een agent zich genoodzaakt zijn vuurwapen te trekken.

De twee legden hun vuurwapen uiteindelijk neer, waarna de politie alle vier de mannen aanhield. Op het politiebureau bleek dat de vier studenten waren, van 19, 24 en 27 jaar oud uit Delft en Rotterdam. Of zij studeren aan de TU is vooralsnog niet bekend.

De studenten zeiden een film te willen maken en daarom bivakmutsen op te hebben en nepvuurwapens bij zich te dragen. Volgens de politie waren de nepvuurwapens zwart gespoten en niet van echt te onderscheiden.

Na verhoor begrepen de studenten dat het in deze tijd volstrekt ongepast is om met bivakmutsen en nepvuurwapens rond te lopen, aldus de politie. Alle vier studenten kregen een proces verbaal.