Studenten L&R doen nieuwe recordpoging

Studievereniging VSV Leonardo da Vinci doet zaterdag 14 augustus een wereldrecordpoging door aankomend eerstejaars studenten de grootste Mona Lisa ooit te laten schilderen.

De studenten luchtvaart- en ruimtevaarttechniek (L&R) doen de recordpoging ter ere van het dertiende lustrum van hun studievereniging. De Mona Lisa moet twintig bij dertig meter groot worden, verdeeld in kleine stukjes. Die stukjes moeten in teams van twee personen beschilderd worden, aan de hand van een voorbeeld op een A4-tje.
De poging om in het Guinness Book of Records te komen stond eerder gepland op 8 juni, maar door slechte weersvoorspellingen zagen de studenten er die dag vanaf. De Mona Lisa zou die dag op de Markt in Delft geschilderd worden, nu hebben de studenten het Damveld van camping de Krabbeplaat bij Brielle uitgekozen. Daar zijn driehonderd aankomend eerstejaars studenten L&R de op faculteitsweekend.

“Sorry, I can’t pronounce your name, but I am huge fan. Can I please take a picture with you?” roept een Chinese studente Adrian van Hooydonk toe wanneer hij de aula verlaat. Als een popster wordt Van Hooydonk (45) benaderd door drommen studenten die aan zijn lippen hangen. Van Hooydonk heeft zojuist een lezing gegeven over de toekomst van automotive design. Het symposium ter gelegenheid van het veertigjarig bestaan van de faculteit Industrieel Ontwerpen had als onderwerp advanced automotive design

Op het symposium werd ingegaan op de vraag hoe de toekomst van autodesign eruit ziet, rekening houdend met de gevolgen van duurzame ontwikkelingen zoals waterstof of elektrische aandrijving. Rond dit thema werden lezingen gehouden door diverse IO-alumni die de faculteit de afgelopen decennia heeft voortgebracht en die nu als succesvolle auto-ontwerpers werken. Hoewel dat vroeger niet vanzelfsprekend was. “Ik begon met industrieel ontwerpen omdat ik altijd aan het tekenen was, en het leuk vond om auto’s te ontwerpen. Tijdens de eerste dag op de TU werd me verteld dat je hier helemaal verkeerd zat als je auto-ontwerper wilde worden.”

De poging om in het Guinness Book of Records te komen stond eerder gepland op 8 juni, maar door slechte weersvoorspellingen zagen de studenten er vanaf. De Mona Lisa zou die dag op de Markt in Delft geschilderd worden, nu hebben de studenten het Damveld van camping de Krabbeplaat bij Brielle uitgekozen. Daar zijn de aankomend eerstejaars studenten L&R op faculteitsweekend.