Studenten krijgen nog een kans op een bestuursbeurs

Het college van bestuur heeft besloten studenten die afgewezen waren voor een bestuursbeurs alsnog een tweede kans te gunnen. Een aantal studenten had niet het benodigde positieve advies van de studieadviseur gekregen, maar mag opnieuw bij de studieadviseur langs voor een beoordeling.

br />
Het is voor het eerst dat een advies van de studieadviseur nodig is om in aanmerking te komen voor een bestuursbeurs. Voordat deze eis dit jaar op tafel kwam, waren de studenten echter al voor gevraagd voor hun bestuursfunctie. Omdat de verenigingen bang zijn dat velen van hen zich door de eis toch nog terugtrekken, treft het college deze tussenmaatregel.

Het college zal de studieadviseurs opdragen dat zij rekening moeten houden met studievertragende omstandigheden uit het verleden en dat de regel soepel moet worden gehanteerd. De mensen die dan nog een negatief advies krijgen, zullen bij het college zelf hun aanvraag voor een bestuursbeurs moeten verdedigen. (S.H.)