Studenten houden van Hermans

Studenten van de Groninger Studentenbond (GSb) hebben een Hermans Fanclub hebben opgericht. De VSSD volgde in het kielzog.Met de fanclub willen de Groningse studenten aantonen dat ze hoge verwachtingen van Hermans hebben.

Volgens een woordvoerster is het de bedoeling dat Hermans het een beetje benauwd krijgt van de fanclub. ,,Wij willen laten blijken dat we héél goed letten op wat hij doet.” Daarom wordt er, terwijl de minister in Den Haag zijn plannen bekendmaakt, pal naast de deur een fanclubdag gehouden. De fans worden geworven via de eigen homepage (http://welcome.to/loek) en de verschillende studentenbonden. Degene die meeste leden binnenhaalt, mag minister Hermans in het echt ontmoeten, zo is beloofd.

Een deel van de plannen die de minister gaat verkondigen, is al uitgelekt. Zo wil hij de studiebeurs tien jaar laten gelden. Dat klinkt goed, vinden de studentenbonden. De GSb heeft wel al kritisch gezegd: eerst maar eens afwachten hoe het geheel eruit ziet. (HOP/IdV)

Met de fanclub willen de Groningse studenten aantonen dat ze hoge verwachtingen van Hermans hebben. ,,Wij houden van hem. Hij heeft alles in zich om de studentvriendelijkste minister van Onderwijs ooit te worden.” Vrijdag presenteert het ‘idool’ zijn plannen voor de studiefinanciering. En daarin staat vast niets dan goeds, zeggen de fans dreigend.