​Student vermist na toets TU Delft

De Groningse student Erik Deenen, die een dag per week Bouwkundevakken aan de TU Delft volgt, wordt sinds donderdag vermist.
Deenen (25) studeert technische planologie in Groningen en volgt één dag in de week vakken bij Bouwkunde.

Daar is hij donderdag nog geweest in verband met een toets, zo meldt  persvoorlichter Dirk Neef van de politie Noord-Nederland. “Donderdagmiddag om half drie heeft een docent van de TU hem nog in een collegezaal gezien.”

Na donderdagmiddag heeft de familie geen contact meer met de student gehad, wat ongebruikelijk is aldus een woordvoerster van de familie in de Groninger Gezinsbode. Zij was vanochtend niet bereikbaar voor commentaar.

Namens de familie plaatste ze een oproep op Facebook. ‘Vrienden, kennissen en studiegenoten delen berichten op Facebook, omdat ze graag contact met je willen. Wij zijn als familie even stil gebleven, omdat we jou de ruimte en rust willen geven. Het is nu zondag en we zijn je nog kwijt, we maken ons grote zorgen en willen heel graag dat je ons laat weten hoe het met je gaat’, schrijft ze.

Dat Deenen zijn mobiele telefoon niet opneemt kan volgens de politie te maken hebben met het feit dat hij zijn oplader niet bij zich heeft. Wellicht is zijn mobiel leeg.

Uit gegevens van zijn OV-chipkaart is gebleken dat Deenen na zijn bezoek aan de TU wel in Rotterdam is geweest. Volgens RTV Noord moest hij daar zijn in verband met een wandeling voor zijn studie. Of hij bij die wandeling is geweest, is nog niet bekend. Wel is volgens RTV Noord duidelijk dat Deenen niet is aangekomen bij het festival Let’s Gro in Groningen, waar hij dit weekend als vrijwilliger zou meehelpen.

Verder zou uit de OV-gegevens blijken dat er nog is gereisd naar het Limburgse Horst-Sevenum, Schiphol, Amsterdam en Hilversum. Daar loopt het spoor volgens de familie dood. De laatste informatie uit pinpas- en OV-chipkaartgegevens zou van vrijdag 21 november zijn. De politie wil de OV-route uit privacy-overwegingen niet bevestigen, maar laat weten dat wat hierover op social media te lezen valt op hoofdlijnen klopt.

Volgens politiewoordvoerder Neef zijn er geen aanwijzingen die duiden op een misdrijf. “Het gaat om een volwassen persoon die veel reist. Zorgelijk is wel dat er geen contact meer is geweest tussen Deenen en zijn ouders. Van de andere kant: hij is gaan reizen en er is niets wat duidt op een misdrijf. Daarom gaan we uit van een vermissing waarbij mensen na een tijdje weer opduiken.”

Lees ook: Vermiste student meldt zich