Student neergestoken

Een tweedejaars student werktuigbouwkunde is tijdens de jaarwisseling bij studentencomplex Krakeelhof in zijn buik gestoken.

Hij onderging een spoedoperatie in het ziekenhuis en herstelt bij zijn ouders. Hij is niet bereikbaar voor commentaar.

De 19-jarige student stond met huisgenoten aan de Jacoba van Beijerenlaan bij een illegaal vreugdevuur toen een groep jongeren het studentencomplex binnenliep. Volgens huisgenoot Jason de Windt ging het om ongeveer vijftien jongens en waren het geen studenten. “Ik was er zelf niet bij, maar ik heb van mijn huisgenoten gehoord dat ze vuurpijlen in het vreugdevuur gooiden en dat er een woordenwisseling was.”

Volgens De Windt ontstond er over en weer wat getrek. “Mijn huisgenoot had een van die jongens bij zijn jas beet. Toen iemand ze duwde, ging dat jasje kapot. Anderen zagen dat en doken er bovenop. Mijn huisgenoot werd daarbij in zijn buik gestoken. Anderen uit ons huis trokken hem daarna weg.”

Het slachtoffer had in eerste instantie niet eens door dat hij was gestoken, totdat hij opeens bloed zag. “Omstanders probeerden alarmnummer 112 te bellen, maar dat was onbereikbaar. Ze zijn toen naar de politie aan de overkant gerend.”

Het slachtoffer is vervolgens per ambulance naar het ziekenhuis vervoerd, waar hij direct is geopereerd. “Er waren gelukkig geen organen geraakt, maar mijn huisgenoot heeft wel een mentale dreun gehad”, zegt De Windt. “Hij hoopt deze week weer in Delft te zijn.”

De politie onderzoekt de exacte toedracht van het incident. De dader is nog voortvluchtig.(CvU)