Opinie

Stoelendans

Sinds een half jaar werkt de TU aan de clustering. Allemaal samen in grotere eenheden ten behoeve van meer efficiency en minder overhead. Maar hoe te bepalen wie het met wie moet gaan doen?Eerst was een commissie aan zet.

Vervolgens waren de vastgoedexperts aan zet. Iedereen vond immers dat clusteren tot gemeenschappelijke huisvesting zou moeten leiden. De vastgoedexperts rekenden echter voor dat de vorige varianten te duur werden.

Zo gingen alle criteria overboord en kwam de stoelendans uiteindelijk aan zijn eind: met minder synergie, minder mooie naambordjes en minder kosten. Maar ook met minder enthousiasme.
Ir. W.Kennis

Eerst was een commissie aan zet. Onder leiding van IO-decaan Dirken pleitte die voor combines die synergie in onderwijs en onderzoek mogelijk maakten. Toen nam het college van bestuur het over. Dat kwam met een andere indeling, verpakt in mooie Engelstalige namen voor de toekomstige ‘schools’. Effect van reizen naar Amerika en behoefte aan imagebuilding?

Ir. W.Kennis