Stilte voor de Owee-storm

Nu is het nog stil, maar dat is de spreekwoordelijke stilte voor de storm. Vanaf zondag 15 augustus worden de campus en de binnenstad weer overspoeld door de kersverse eerstejaars studenten. Kortom: de Owee komt eraan. Thema is dit keer ‘Your way, My way, Owee’.

Op zondag is de informele aftrap op de Beestenmarkt. Van 18.00 uur tot middernacht spelen daar studentenbands. Net als andere jaren hebben de vier dagen erna elk een thema om de nieuwe eerstejaars zo wegwijs te maken op alle vlakken van het studentenleven.

Welkom
Maandag is introductiedag met ’s ochtends het centrale welkom in het Sportcentrum en op het Owee-terrein, de plaats waar ooit Bouwkunde zat. Na de lunch vertrekt de karavaan naar de binnenstad voor een infomarkt (Markt) en ‘Sightseeing Delft’.

Presidentenforum
Dinsdag staat in het teken van de studentenverenigingen, met onder meer op het Owee-terrein van 10.30 tot 13.00 uur een ‘presidentenforum’ en van 13.00 tot 14.00 uur een politiek lunchdebat. Volgens het Owee-bestuur zijn de Tweede Kamerleden Jasper van Dijk (SP), Mark Harbers (VVD) en Boris van der Ham (D66) ‘er in elk geval bij’.

Thuisbasis
De gehele dag houden de verenigingen op hun thuisbasis open huis met veel activiteiten. Een greep: bij De Bolk kunen liefhebbers onder meer zelf cocktails mixen van het kaliber ‘paarse moederneuker’ en ‘AK-47’, Sint Jansbrug heeft abseilen in de aanbieding en Homovereniging Outside laat testen ‘of je in staat bent om homootjes op straat te herkennen’. Elke avond zijn er bij de verenigingen ook tal van ludieke, serieuze, culturele, sportieve en culinaire activiteiten.

Sport en cultuur
Woensdag wordt er gesport en aan cultuur gesnoven. Van 10.30 tot 12.30 uur is Het Grote Studenten Spektakel in het Auditorium waarin alle faciliteiten van de TU en Hogeschool Inholland worden belicht en waar onder meer rector magnificus Karel Luyben te gast is. Parallel is er een programma in het gloednieuwe Science Centre. Verder is er een tentoonstellingslunch op het Mekelpark, biedt het Sport- en Cultuurcentrum talloze inloopactiviteiten en is er vanaf 16.30 uur het meezingspektakel StuD Cantus op het Owee-terrein.

Festival
Donderdag is de festivaldag met na de brunch van 13.00 tot 17.30 uur op het Owee-terrein talloze activiteiten uiteenlopend van muziekoptredens van Bertolf en een Q-music DJ tot speeddaten en wedstrijdjes buikschuiven.
Het volledige programma staat op de site van het Owee-bestuur.

Volgens Stip leidt dat niet alleen tot gevaarlijke situaties, maar is het voor fietsers ook ‘steeds lastiger’ om een goede stallingsplek te vinden. Dat vindt de fractie slecht, omdat het mensen kan demotiveren de fiets te nemen.

Stip wil van het college weten of de aannemer daadwerkelijk alle stallingsplaatsen die zijn verdwenen heeft gecompenseerd. Stip betwijfelt dat en wijst op de sluiting van de bewaakte stalling naast de Mini Snackbar.

Zondag is de informele aftrap op de Beestenmarkt. Van 18.00 uur tot middernacht spelen daar studentenbands. Net als andere jaren hebben de vier dagen erna elk een thema om de nieuwe eerstejaars zo wegwijs te maken op alle vlakken van het studentenleven.

Welkom
Maandag is introductiedag met ’s ochtends het centrale welkom in het sportcentrum en op het Owee-terrein, de plaats waar ooit Bouwkunde zat. Na de lunch vertrekt de karavaan naar de binnenstad voor een infomarkt (Markt) en ‘Sightseeing Delft’.

Presidentenforum

Thuisbasis
De hele dag houden de verenigingen op hun thuisbasis open huis met veel activiteiten. Een greep: bij De Bolk kunen liefhebbers onder meer zelf cocktails mixen van het kaliber ‘paarse moederneuker’ en ‘AK-47’, Sint Jansbrug heeft abseilen in de aanbieding en homovereniging Outsite laat testen ‘of je in staat bent om homootjes op straat te herkennen’. Elke avond zijn er bij de verenigingen ook tal van ludieke, serieuze, culturele, sportieve en culinaire activiteiten.

Sport en cultuur
Woensdag wordt er gesport en aan cultuur gesnoven. Van 10.30 tot 12.30 uur is Het Grote Studenten Spektakel in het auditorium waarin alle faciliteiten van de TU en Hogeschool Inholland worden belicht en waar onder meer rector magnificus Karel Luyben te gast is. Parallel is er een programma in het gloednieuwe science centre. Verder is er een tentoonstellingslunch op het Mekelpark, biedt het sport- en cultuurcentrum talloze inloopactiviteiten en is er vanaf 16.30 uur het meezingspektakel Stud Cantus op het Owee-terrein.

Festival
Donderdag is de festivaldag met na de brunch van 13.00 tot 17.30 uur op het Owee-terrein talloze activiteiten uiteenlopend van muziekoptredens van Bertolf en een Q-music dj tot speeddaten en wedstrijdjes buikschuiven.
Het volledige programma staat op de site van de Owee.