Steven & Jantien

1. Steven van ’t Klooster, masterstudent offshore & dredging engineering (3mE en CiTG) ontving vorige week een Océ Scholarschip ter waarde van tienduizend euro.

“Ik ben niet alleen blij met het geld maar vooral ook met de persoonlijke begeleiding die vast zit aan deze beurs”, zegt hij. In de komende twee jaar krijgt hij van printgigant Océ cursussen op het gebied van techniek, projectmanagement en een coach die hem helpt met studie- en carrièrebegeleiding. Van ’t Klooster kreeg de beurs na een uitgebreide selectieprocedure, evenals vier studenten van andere universiteiten. “Nu de studiefinanciering is afgeschaft, bieden steeds meer bedrijven kansen aan studenten”, legt hij uit. “Voor bedrijven is het pr en talent scouting, voor studenten een welkome financiële ondersteuning en een mooie manier om het bedrijfsleven te leren kennen.” Hij is overigens niet verplicht om na zijn studie bij Océ te gaan werken. (Foto: Océ)

2. Bouwkundeprofessor dr. Jantien Stoter (3D geo-information, (urbanism) heeft een ERC Starting Grant ontvangen van 1,5 miljoen euro. Zij kreeg dit geld voor haar vijfjarige onderzoeksprogramma ‘Urban modeling in higher dimensions’. Stoter ontwikkelde een 4D-datamodel dat niet alleen driedimensionale data omvat maar ook specifieke gedetailleerde niveaus van stedelijke objecten als gebouwen en wegen. Het maken van gedetailleerde modellen is nu tijdrovend en ingewikkeld. Stoters vierdimensionale model moet dit probleem voorgoed oplossen. De ERC Grant is bedoeld voor onderzoekers hun die hun diensten al bewezen hebben en toonaangevend worden op hun vakgebied. (Foto: TU Delft)