Steun kosteloos een goed doel met je overstap van zorgverzekeraar

Overstappen van zorgverzekeraar en kosteloos een goed doel steunen? TU-studenten Tom Schuurmans en Dennis Botman bedachten het platform Stap over en steun.

Tom Schuurmans (links) en Dennis Botman: “We richten ons op iedereen die wil overstappen van zorgverzekeraar én een goed doel wil steunen.” (Foto: Marit Huisman)

De zorgpremies van 2021 zijn bekend. Voor sommige mensen is dit reden om over te stappen naar een andere zorgverzekeraar, voor TU-studenten Tom Schuurmans en Dennis Botman (technische bestuurskunde) een uitgelezen kans om een mooi idee uit te voeren. In een half jaar tijd ontwikkelden ze het platform Stap over en steun.

Overstappen en doneren, hoe werkt dat?

Schuurmans: “Stap over en steun is een website waar je, voordat je de overstap van zorgverzekeraar regelt, een goed doel kiest om kosteloos vijftien euro aan te doneren. Na je keuze klik je door naar een vergelijkingswebsite en sluit je je nieuwe zorgverzekering af. Zodra de overstap is geregeld, doneren wij vijftien euro aan het door jou gekozen goede doel.”