Steeds meer studenten krijgen rsi

Het aantal studenten met rsi-gerelateerde klachten neemt fors toe, blijkt uit het vorige week verschenen jaarverslag 1999 van de Studenten Gezondheidszorg (SGZ).

/strong>

Van augustus tot januari bezochten 22 studenten met klachten over repetitive strain injury (rsi) het spreekuur van de SGZ. In deze gesprekken komen vaak angst en misverstanden over de aandoening naar voren. Het afgelopen jaar richtte de SGZ de voorlichtingsactiviteiten vooral op de rsi-problematiek.

Contacten met studentendecanen, studieadviseurs, artsen, oefentherapeuten, studenten en medewerkers van Industrieel Ontwerpen resulteerden in een folder over rsi voor studenten. Ook is er een opstelling met goede en slechte werkplekindeling die rondreist langs de faculteiten en worden geregeld rsi-cursussen gehouden.