Sport

De echte fun staat of valt natuurlijk met winst of verlies. Bij DSR-C zit dat wel goed. De rugbyers van het corps wonnen alle wedstrijden na de winterstop, inclusief die tegen de ongeslagen koploper Oisterwijk Oysters, dat met 32-26 werd geklopt. “Dat was een mooie verrassing”, vertelt een opgetogen Han de Voogt. Zondag ging het tegen hekkensluiter Eemland een stuk moeizamer. Halverwege stond het Delftse vijftiental op een 10-0 achterstand. “Maar toen we tien minuten na rust een eerste try hadden gescoord zijn we over ze heen gefietst”, aldus De Voogt, die zelf een try scoorde, net als ploeggenoot Xander van Hoff. Mede door het benutten van een conversie en twee penaltygoals van Ward Italianer won DSR-C met 18-10. De eersteklasser staat nu tweede, achter de Oysters. Een plek die aan het eind van de competitie mogelijk promotiewedstrijden tot gevolg heeft. De Voogt: “We willen met dit team graag een jaartje in de ereklasse uitkomen. Aan de andere kant wordt op dat niveau zo fysiek gespeeld, dat we bang zijn dat jongere mensen afhaken omdat ze het niet meer leuk vinden.”

De waterpoloërs van Wave willen wat graag hogerop. De ongeslagen lijstaanvoerder had in Spijkenisse een makkie aan SCOM en won met 9-3. Concurrent BZ&PC 4 bleef in het spoor. Na veertien van de 22 te spelen wedstrijden is het gat nog altijd zes punten in Delfts voordeel. Voor de goede orde: bij waterpolo zijn per wedstrijd slechts twee punten te verdelen.

En nu we toch met de Goed Nieuws Show bezig zijn: na zes opeenvolgende nederlagen slaagde Punch-basketball er weer eens in om te winnen, en hoe: op het sportcentrum werd de vloer aangeveegd met New Stars uit Nieuwegein: 79-50. Door de zege is Punch zowel Rotterdam als de Groene Uilen op de ranglijst gepasseerd.

We blijven positief deze week. Zwemliefhebbers in het bezit van een TU-sportkaart kunnen onder het aanprijzende motto ‘water heeft een ontspannende werking op lichaam en geest’, voor slechts drie euro terecht in het Kerkpolderbad. Er is keuze mogelijk tussen een frisse ochtendduik, baantjes zwemmen voor de conditie of recreatief ontspannen in de avonduren. Van beginners tot gevorderden. (JT)

De in december gescheurde ballonhal is hersteld. (Foto: Sam Rentmeester/FMAX)

De in december gescheurde ballonhal is hersteld. Deze week vingen er de nieuwe tenniscursussen aan. Voor beginners, gevorderden, gevorderde beginners en de daarmee niet te verwarren beginnende gevorderden. Kortom: voor iedereen die een tennisracket kan vasthouden en graag droog staat. Dat laatst kan, maar hoeft niet in het binnenkort te openen sportcafé, dat ook aardig vorm begint te krijgen. De bar staat in elk geval al overeind. De ruimte moet het spilpunt worden van het in het eigen businessplan als fun city omschreven toekomstige sport- en cultuurcentrum.

De in december gescheurde ballonhal is hersteld. (Foto: Sam Rentmeester/FMAX)