Smets (IO) gaat weg uit Delft

Prof.dr. G.J.F. (Gerda) Smets verlaat de faculteit Industrieel Ontwerpen. Per 1 september is zij door de Open Universiteit benoemd als hoogleraar-directeur (een soort faculteitsdirecteur) voor de sector natuur- en technische wetenschappen.

br />
Smets, afkomstig van de universiteit in Leuven, werkt sinds 1982 in Delft als hoogleraar. Ze was een tijd lang decaan van Industrieel Ontwerpen. De laatste jaren hield Smets zich binnen de TU bezig met de kwaliteit van het onderwijs. Eerst als voorzitter van de AIKOW (Adviescommissie interne kwaliteitszorg onderwijs) en nu als voorzitter van de opvolger van die club, de VIKO (Voortgangscommissie interne kwaliteitszorg onderwijs). Daarnaast is ze lid van de Onderwijsraad, een adviesorgaan voor het ministerie. (A.d.J.)