Slopende aangelegenheid

TU-colleges saai? Stan en Sander slopen binnen en deden verslag. Tot vorige week. Het eindoordeel van een bloedstollende reeks.Stan en Sander bedankt:Richard Meijer.

Onze eigen muze en eindredactrice Jorinde Hanse. Maandenlang hebben we geprobeerd haar te versieren met zwoele aanheffen. ‘Papergirl’, ‘Lentebriesje’, ‘Delta-diva’. Op dit moment zit zij zwanger thuis. Over de eerste Sneak Review zei ze: ‘Nou guys, chapeau voor de nieuwe rubriek. Hij staat er leuk in, titel doet het ook goed.’ We hopen nog steeds dat de tweeling Stan en Sander gaat heten.

De slachtoffers uit de serie ‘Week of Fame.’ Onder het mom van dit McDonalds-achtige medewerker-van-de-week-concept begaven we ons schaamteloos onder de intelligentsia van dit universum. De TU-top reageerde uitermate enthousiast op dit initiatief. Niemand weigerde een interview, en tegen alle verwachtingen in waren de reacties na afloop eensgezind.

Jaap Brouwer: ‘Leuk stukje’. Roger Cooke: ‘Leuk stuk, een paar correcties.’ Hubert-Jan Henket: ‘Leuk stukje, (…) ik zou het leuk vinden een exemplaar van Delta op mijn bureauadres te mogen ontvangen.’ Jo Pinkster: ‘Ik vind het een leuk, enthousiast geschreven stuk.’ Leon Rothkrantz: ‘Een erg leuk stukje, ik heb er wel om moeten lachen. (…) Niet alleen dat het over mij gaat, maar ik vind dit een van de betere stukjes.’ Ad Verkooijen: ‘Het is een leuk stuk geworden, met een geheel eigen stijl.’

Hans Beunderman en zijn koffieautomaat. Het zou de titel van een bestseller kunnen zijn. Onuitputbaar voorzag de automaat van de Bouwkundedecaan ons van gratis koffie. Gecombineerd met de luxe sky-bar en het bijna volledige Delta-archief was de twaalfde verdieping voor ons de ideale werkplek. Het resultaat volgens de decaan zelf: ‘De achterpagina is de leukste pagina van Delta.’

Alle portiers. Portiers zijn gemoedelijke mensen. Zonder hen was er van de hele Sneakserie waarschijnlijk weinig terechtgekomen. Nooit waren zij te beroerd ons geduldig te adviseren over leuke colleges of onvindbare zalen.

En ten slotte de mensen die collegegevend, luisterend, schrijvend, slapend, etend, kletsend, sms-end of hoe dan ook ongewild het lijdend voorwerp geweest zijn van onze college-volg-mania. Bij deze onze min of meer gemeende verontschuldigingen aan alle mensen die het afgelopen jaar ongevraagd met hun hoofd achter op de Delta stonden. Gewoon inlijsten die stukjes.

TU-colleges saai? Zeker. Zo nu en dan tot op het absurde af. Colleges volgen is een slopende aangelegenheid. En wij moesten daar een half jaar lang verslag van doen. Blij dat het voorbij is.

Stan en Sander

(Foto: Stan en Sander)

Stan en Sander bedankt:

Richard Meijer. Vanaf nu zijn we archiefmateriaal in zijn kast. We hopen op een mooi plekje ergens op de hoogste plank, want, zoals hij ons meerdere malen toevertrouwde: ‘Het is een erg succesvol rubriekje.’ Waar de heer Meijer zich op baseert is ons niet helemaal duidelijk, maar het is een mooi compliment. Daarbij komt dat hij de hoofdredacteur is.

Stan en Sander

(Foto: Stan en Sander)